יום שישי, 13 באוקטובר 2017

תואר פועל

תואר הפועל ביפנית (adverb) מאוד דומה לשם תואר (adjective).
בקצרה על תואר הפועל למי שלא מכיר - פשוט דרך תארים על פעלים. "קמתי מוקדם", "ששיחקתי יפה".
ההבדל בין זה לבין שם תואר, הוא ששם התואר נעשה על שם עצם: "מראה יפה" "ישוב חדש".

כדי לתאר פועל אנחנו פשוט שמים תארי い ו な לפני הפועל עם שינוי קטן.

לתארי い אנחנו פשוט נשנה את ה い בסוף ל く

早い - מוקדם
早く起きる - לקום מוקדם
今日は早く起きました - היום קמתי מוקדם

לתארי な אנחנו פשוט נוסיף に אחרי התואר במקום な

[上手[じょうず - טוב, מוכשר
[絵[え - תמונה, ציור
上手に描く - לצייר היטב

上手に絵を描きました - צירתי את התמונה היטב.
התיאור כאן או של הפועל לצייר, כי אפשר לכתוב "את התמונה ציירתי היטב".



עכשיו שהבנו את הרעיון, אפשר לעשות עם זה דברים מגניבים:

תואר הפועל + する - להפוך משהו למשהו
תואר הפועל + なる - משהו נהפך למשהו.

ואני אסביר בדוגמה:

部屋をきれいにしました

אני ניקיתי את החדר (אני עשיתי אותו נקי). בגלל שאני עשיתי את זה אז אני משתמש ב する.

部屋がきれいになりました

החדר ניהיה נקי. אני לא ניקיתי אותו, פשוט באתי למחרת והוא התנקה, בגלל זה בסוף שמתי なる.

מקורות:
punipunijapan

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה