יום שישי, 20 באוקטובר 2017

לבקש \ לתת טובה ולעשות דברים בלי כוונה

לא מזמן פרסמתי פוסט על נתינה וקבלה שמסביר על あげる くれる もらう.

שמוסיפים אותם אחרי て form מקבלים משמעות של לתת או לקבל טובה.
לדוגמה:

メリさんに電話してあげてください
בבקשה תתקשר למרי (בבקשה תן לה את זה שתתקשר אליה).
נגיד ומרי דיי עצובה וחברה שלה הייתה מבקשת זאת.


מרי מצידה יכולה להגיד אחר כך:
オルさんは私に電話をかけてくれました
אור התקשר אלי (אור נתן לי את זה שהוא התקשר אלי).


או שבמידה והיא הנושא במשפט:
私は)オルさんに電話をかけてもらいました)
אני קיבלתי שיחה מאור (קיבלתי במובן שהוא נתן לי שיחה).

פשוט ממירים את הפועל לצורת て ומוסיפים את מילת הנתינה המתאימה.
דוגמאות נוספות אפשר למצוא באתר של Tai Kim.


לעשות דברים בלי כוונה:

אחד מהפירושים של しまう זה לעשות דבר בטעות, בלי כוונה.
שזה בא אחרי משהו בצורת て, זה נותן ניואנס שאת הדבר הזה עשיתי בלי כוונה.

そのケーキを全部食べてしまった
אני אכלתי את כל העוגה (בלי כוונה).

毎日ケーキを食べて、2キロ太ってしまいました。
אני אכלתי עוגה כל יום ו(בטעות) עליתי שני קילוגרם

ちゃんと食べないと、痩せてしまいますよ
אם לא תאכל כמו שצריך, אתה תאבד משקל (בלי כוונה).

עוד דוגמאות באתר של Tai Kim

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה